donderdag 5 mei 2011

Stempelkarton onder de loep.


Vandaag heb ik weer wat nieuwe spullen aangeschaft.
Waaronder een blokje stempelkarton van Papicolor. 


Het ziet er heel leuk uit. Er zitten 40 kaartjes in. In 6 verschillende kleuren.
Op deze manier heb je ook al een leuk achtergrond kleurtje als je klaar bent met het inkleuren van je stempel. Het blokje kost 3,95 euro.


Ik heb mijn stempeltje twee keer ingekleurd. 1 keer met mijn aquamarkers van Letraset en 1 keer met Copics. (Deze staan ook afgebeeld op de voorkant van het blokje)



De aquamarkers heb ik niet rechtstreeks op het papier aangebracht, maar eerst op een bordje, zodat ik de kleur beter kon doseren. Het papier trok best krom van het water en ik moest ook opletten dat ik niet tevaak over dezelfde plek heen ging. De structuur van het papier (een lijntje) werd ook beter zichtbaar en dit vind ik (zeker in haar gezichtje) toch minder mooi.


Dus ik dacht: "dat gaat vast stukken beter met copics".
Maar de kleur loopt uit over het papier en blijft dus niet zo netjes binnen de lijntjes.

Achteraf gezien ben ik toch meer tevreden over mijn aquarelmarkers dan de copics op dit papier.
Maar dit stempelkarton zal een eenmalig aanschaf zijn, want dit papier heeft niet mijn voorkeur!
Misschien is het mooier met bloemen enzo erop.

De foto's zijn 's avonds gemaakt, dus ik hoop dat ze nog duidelijk genoeg zijn.
Hebben jullie dit stempelkarton al wel eens gebruikt? En hebben jullie misschien nog tips?

Bedankt weer voor het bezoeken van mijn blog en het achterlaten van jullie reacties.
Groetjes,
Anita

2 opmerkingen:

  1. Wel super dat je dit met ons wil delen. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar goed papier. Goed om te weten dat dit het dus ook niet is.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er toch heel mooi uit, en wat heb je jezelf weer eens lekker gekieteld meid.
    Hartstikke leuk hoor, zo blijf je wel "van de straat", hahahah.
    Genieten hoor, ik hoop veel mooie kaartjes met je nieuwe aanwinsten te mogen bewonderen.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen